Fekete tea

fekete tea elkészítéseFekete tea hatása

A teljesség igénye nélkül fogom felsorolni a jótékony hatásait. Mert sok van! Ha ezt a közkedvelt italt rendszeresen fogyasztja, nem kell aggódnia többet a magas vérnyomás, a stressz tünetek miatt. Természetesen fontos, hogy mellette az étkezésre is figyeljen, de a fekete tea nagyszerű egészségmegtartó és betegség megelőző ital.

Még több jótékony hatást megtalál a Mire jó a fekete tea cikkünkben.

Fekete tea jótékony hatásai

Több kutatás bebizonyította, hogy daganatos megbetegedések kiegészítő kezelése ként is használható. A vérnyomásra és a hasmenésre lentebb bővebben is kitérek.

A fekete teában jelentős mennyiségű antioxidáns található. Ezt az anyagot közkedvelten nevezik sejt fiatalítónak. Mégis legjelentősebb előnye, hogy leköti a szabadgyököket melyek, a daganatos megbetegedések előidézői. Káliumban, foszforban, és kalciumban is gazdag a csontritkulás kialakulásának megelőzésében segíthet.

Csökkenti a stressz hormonok kialakulását
L-tannin és koffein gátolja a kortoziol nevű stressz hormon kialakulását. Ezzel segítve a napi stressz kezelését.

További jótékony hatások:

  • Antibakteriális hatású
  • Fejfájás elmulasztása
  • Szív és érrendszeri problémák megelőzése

Fekete tea káros hatásai

A tudomány jelen állása szerint és szerintünk sincs normális fogyasztás mellett káros hatása. Természetesen, ha intravénásan fogyasztanád, az előtt kérdezd meg kezelőorvosod és gyógyszerészed.

Fekete tea hasmenés

Egy csésze erő fekete teában található tanninok nyugtatják a bélrendszert és a gyomrot, így a hasmenés kezelésében is segítséget tud nyújtani. 5-6 percig főzzük a leveleket, ezzel készítve egy szuper erős főzetet. Amit elfogyasztva bélmozgásunk le lassul, így abba marad a hasmenés.

Fekete tea koffein

Teában található L-tennin és koffein együttműködése végett érezzük ébernek mégis nyugodtnak magunk. Ugyan a koffein sok más anyaggal együtt fejti ki hatását, mint a cukor vagy más tanninok. A fekete tea fajtától függően eltérő mennyiségben tartalmaz koffeint. Egy erősebb Indiai Assam tartományból elérheti a 90 mg koffint 100 g tea fűben. Ez ugyan még messze van a kávé csészénkénti 100 miligrammjától. Viszont a teában lévő koffein csersavak burokban van lekötve így ameddig az emésztőrendszer fel nem oldja ezeket a csersav burkokat a koffein nem tud hatást kifejteni.
Ezért érezzük a tea elfogyasztása után órákkal később is az élénkítő hatását.

Fekete tea vérnyomás

Egy ausztráliai kutatás szerint a rendszeres fogyasztás akár 10% -ban is csökkentheti a vérnyomást. Ehhez elég napi 3 csészével fogyasztanunk. Ha rendszeresen isszuk, vérnyomásunk beáll egy normális átlagba. Mondhatni a fekete tea nem engedi a túl nagy vérnyomás ingadozást. A flavonoid tartalmának köszönhetően.

Fekete tea elkészítése

Ahogyan a többség neki áll a tea készítéshez:

Feltesszük a vizet forrni a forralóba majd belekanalazzuk, egy teás kanál fekete tea füvet a teás kannába majd jól nyakon öntjük a lobogó vízzel. Nyomogatjuk kicsit a telefonunk, majd leszűrjük a teát.

Ezzel szemben, hogyan készítik a profik:

A vizet felforraljuk. Amikor elérte a tea fok a 100 CO-ot a kannába teszünk 3 g szálas teát. Majd óvatosan ráöntjük a 2 deciliter forró vizet. 3- 5 perc áztatás után leszűrjük a kész teát.

Tea áztatás:
Mivel a tea ázási idejét az összetevők befolyásolják, így erről mindig tájékozódj a csomagoláson. Viszont irányadó szám lehet a 3 perc.

Fontos tudni való! Kerüljük a fém szűrőket, fém csészéket. Törekedjünk a porcelán vagy üveg használatára.

Fekete tea tejjel

A magyar szájíznek felfoghatatlan italok között verseng az élbolyban a tejes tea. Már megemlékeztünk korábban több cikkben is erről az Angol szokásról.